Alhambra - Reisverslag uit Madrid, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Alhambra - Reisverslag uit Madrid, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Alhambra

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

14 April 2012 | Spanje, Madrid

Vrijdag 13 april
Eigenlijk geen vrijdag de 13de, want we hebben alleen ’s morgens regen en kou (7 gr.) gehad en verder veel zon.
Granada is een stad met veel hoogteverschil, het is gebouwd op verschillende heuvels. De stad in alle richtingen lopend doorkruist en zeker 2 keer naar het oude gedeelte bovenin gelopen.
Helaas was het palacio de Del al-Horra, dat we graag hadden willen zien, gesloten. De kathedraal was gelukkig open: groots en erg renaissance en barok. Indrukwekkend vanwege de grootte en hoeveelheid kunstwerken. Niet vanwege de schoonheid van het interieur of exterieur. Naar onze mening een beetje ‘overdone’.
’s Avonds gegeten op een terrasje met uitzicht over de stad en op het Alhambra. Heel bijzonder!

Zaterdag 14 april
Vandaag naar het Alhambra. Geweldig!!
Het had alleen één nadeel: het was volgens mij vandaag de aller-aller koudste en aller natste dag ooit in april in Zuid Spanje.
Al deze mooie vertrekken en binnen tuinen met die prachtige bogen horen licht en schaduw te hebben, om ze nog beter tot hun recht te laten komen. Nu was het alleen bibberen…
De Generalife tuinen waren prachtig. De symmetrie en al het water gaven een enorme rust en harmonie.
Hierna moesten we echt even warm worden in een restaurantje, voordat we terug gingen naar de camper.

• 15 April 2012 - 07:46

Toos Hofkamp:

Fantastisch ,zou ook wel mee wiilen reizen,kijk uit naar het volgende verslag.
    Tooa

• 15 April 2012 - 12:48

Joan:

Wat een pech met dat weer! Hier is het niet veel beter dus ...... dan kan je toch beter daar zitten!!!
    Ik weet niet hoe jullie route is of in hoeverre jullie ervan willen afwijken, maar hier is een tip: een klein uurtje rijden van Benidorm is een prachtig middeleeuws stadje: Bocairent, dat NIET toeristisch schijnt te zijn. Groetjes

• 15 April 2012 - 16:53

Giel En Mieke:

Ha TeLu, ja mooi weer is inderdaad beter. Wij zagen het, jaren geleden, wel met zon. Nu zitten we, met iets warmer weer (2 ? graden meer ) in noord Frankrijk, te genieten van jullie verslag. Zien jullie in ieder geval 11 mei in Zeewolde. Nog een mooie reis, een beetje meer zon en warmte, hartelijke groet, Giel en Mieke