Weer thuis - Reisverslag uit , van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit , van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

24 April 2012 | ,

Vrijdag 20 april
Door Zaragoza gereden.
Vandaag gedeeltelijk zelfde route door Pyreneeën gereden als vorig jaar met Marcel en Bettina, maar dan in de andere richting. Hele leuke herinneringen..
Aan het begin van de Pyreneeën een weggetje gevonden waar we konden slapen.

Zaterdag 21 april
Pyreneeën blijven imposant! Hele makkelijke maar mooie pas genomen, over Vielha.
Eenmaal in Frankrijk was de natuur ineens véél groener en het land véél lieflijker. Het verschil was echt opmerkelijk.
Vlak voor Villeneuve sur Lot afgeslagen en een leuk weggetje gevonden. Helaas bleek de berm van leem te zijn en bovendien nat (het regent ook hier zo nu en dan nogal).
Hetgeen resulteerde in een camper waarvan de wielen geen grip meer hadden in de leem en geen kant meer op wilde.
Een oudere heer met dame wilde wel helpen, maar konden ook niets. Toen Lum op weg ging naar dichtstbijzijnde huis om hulp te vragen, kwam er een 4W-drive met een jonge vent (tenminste in onze ogen) die ons er zo uittrok. Weer een heel avontuur rijker!
Toen maar veilig bij een heel klein stationnetje gestaan. De trein stopte alleen op verzoek…

Zondag 22 april
Rustige reisdag.
Even door Bergerac gelopen, leuk oud plaatsje. Zouden het moeten herkennen van vele jaren geleden, maar deden dat niet.
Evenals Limoge, waar we nu in de buurt staan. Ook hier zijn we een aantal malen eerder geweest, maar konden de plaatsen uit onze herinnering niet vinden.
Staan nu in St.Priest-Laurion, vlakbij Limoge, op een parkeerplaats ons aangewezen door een oude heer. Onze poging om als (een van de-) laatste avonden uit eten te gaan mislukte, maar geen nood, we hebben altijd genoeg in de camper.

Maandag 23 april en dinsdag 24 april
2 (te?) rustige reisdagen: het weer was grauw, het regende en alle buiten-thermometrs gaven aan dat het buiten 7 graden was. Te koud!!!
We hebben dus besloten meteen door te rijden naar huis. Daar kunnen we het weer beter negeren..!
Hebben geslapen aan een recreatie meertje in de buurt van Troyes en hebben daar een bever zien zwemmen.
Zijn langs veel leuke stadjes gekomen, (o.a. Agen, Auxerre, Troyes, Reims) waar we normaal wel hadden willen rondkijken, maar hebben daar nu vanaf gezien. Een stad is niet leuk als de zon niet schijnt en alle terrasjes leeg zijn!
Waren om 16:30 thuis.
Realiseerden toen nog eens extra hoe heerlijk relaxt het leven is zonder radio of tv: merkten dat het kabinet gevallen was en hoorden daar commentaar op van iedereen die vond dat hij/zij er iets van moest zeggen…

Algemene indrukken.
Spanje is een fantastisch mooi land, met heel veel ruige natuur. En met een grote verscheidenheid aan natuur en landschappen.
Je reed van een glooiend land ineens een dal in met ruige bergen omgeven, of vol met fruitbomen of olijven. Dan weer een aparte rotsformatie of een hoogvlakte.
Er wordt hééél veel olijven en veel sinaasappels geteeld en tamelijk veel druiven.
In hele delen van Spanje zie je niets anders dan olijven, vooral in midden Spanje, maar ook in zuid Spanje.
Het wegennet is vaak absurd goed. Wij hadden het idee dat, als er op een dag 3 auto’s over een weg reden, men toch echt vond dat er een 4-baans weg aangelegd moest worden. Bij voorkeur met Europees geld.
Ook de witte weggetje waren erg goed, beter dan de franse.
De Spaanse bediening in restaurants en café’s is over het algemeen niet erg behulpzaam of vriendelijk. Als je de weg vraagt zijn ze heel behulpzaam.
Wat is het leven voor zo’n lange tijd in de camper toch heerlijk eenvoudig: je enige zorgen bestaan uit: waar kan ik mijn wc legen en gas vullen? En welke andere leuke dingen zijn er nog te doen/bezichtigen?

• 25 April 2012 - 09:15

Toos Hofkamp:

Heb genoten van julli reisen vind het nog steeds jammer dat ik er niet bij kon zijn.
    Welkom thuis.
    Toos

• 25 April 2012 - 13:06

Anton:

Wij zijn ook weer thuis, dus Voorburg is weer compleet.