Lemgo en Hameln - Reisverslag uit Hamelen, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Lemgo en Hameln - Reisverslag uit Hamelen, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Lemgo en Hameln

Blijf op de hoogte en volg TeLu

23 Mei 2013 | Duitsland, Hamelen

22 mei
Lemgo verkend met Ab en Riny, mooi stadje, veel prachtige gevels, minder mooi weer.
Daarna druppelden de anderen binnen op de camping. Eerste gezamenlijke borrel bij ons in de camper. Natuurlijk meteen héél veel gelachen. Daarna eerst gezamenlijke maaltijd in het stadje. Leuk, echt Duits restaurant. En ik hoef niet te vermelden dat we weer veel gelachen hebben.

23 mei 2013
Eerst gezamenlijk het Junkerhaus bewonderd. Ongelofelijk, door één artiest, meneer Junker, van buiten en binnen bewerkt huis, er was geen stukje onbewerkt meer over. Of het mooi was was discutabel, maar wel indrukwekkend. Het moet een artiest met een merkwaardige geest geweest zijn.
Daarna doorgereden, via prachtig landschap, naar Hameln. Leuke stad met enige straatjes en huizen. Klokkenspel voorafgaand aan een vertoning van de rattenvanger in de gevel van het Hochzeithaus. Rattenvanger verdwijnt met ratten, daarna met kinderen, achtervolgd door een opa die zijn kleinkind wil terug halen, maar de opa wordt weer door een ander kind teruggetrokken en verdwijnt weer achteruit in de gevel. Zielig verhaal…

• 31 Mei 2013 - 10:56

Joan:

Zo te zien hebben jullie in ieder geval al veel gelachen. Blijf dat maar lekker doen.
    Heeft Lum een traantje gelaten bij de rattenvangervertoning? Vast!
    Nadat de ratten gevangen waren hebben jullie ze zeker zitten opeten in dat leuke Duitse restaurantje (;-)
    Ben benieuwd of je thuis ook foto's hebt over dat Junkerhaus. Klinkt heel apart.