Langzaam richting Berlijn - Reisverslag uit Brandenburg an der Havel, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Langzaam richting Berlijn - Reisverslag uit Brandenburg an der Havel, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Langzaam richting Berlijn

Door: Teets

Blijf op de hoogte en volg TeLu

27 Mei 2013 | Duitsland, Brandenburg an der Havel

24 mei 2013
Nu gezamenlijk Hameln in, na koffie om de kou en regen te ontlopen naar tentoonstelling van Hunderdwasser. Interessant. Ook een artiest met een vreemde geest.
Door prachtig landschap en kleine weggetjes naar Rinteln gereden.

25 mei 2013
Rinteln per fiets in. Eindelijk wat zon. Aardig stadje, zoals in alle stadjes hier iets té mooi gerestaureerde gevels.
Via Hildesheim, waar we op de fiets in de regen wat rondgekeken hebben maar dat we niet erg interessant vonden, doorgereden naar Celle.

26 mei 2013
Celle een beetje verkend in de regen. De synagoge was wel interessant, de rest vanwege kou, dichte kerken en regen maar een beetje overgeslagen en warm in de camper geluncht.
Weer via prachtige kleine weggetjes gereden naar Süplingen. Verbaasd over de overgang van ‘west’ naar ‘oost’. De weggetjes leken ineens wel Russisch, we moesten de kuilen continue vermijden, behalve de door Europa gesubsidieerde wegen, de huizen in de kleine dorpjes leken meer vervallen, er waren talloze vervallen fabrieken.
Op camping in Süplingen hartelijk verwelkomd, ondanks de regen. ’s Avonds gezamenlijk gegeten in camping restaurant. Echt Duits en overvloedig. Heel gezellig. We vonden dat we dit wel verdiend hadden na zoveel regen.

27 mei 2013
Op weg naar Brandenburg an der Havel bij een telefoonmast op een rustig plaatsje eindelijk uitgebreid kunnen internetten. Via een pontje over de Elbe tegen sterke stroming naar Ab en Riny, die ge-smst hadden dat ze ergens met pech stonden en geholpen zouden worden door de ADAC. Pech viel uiteindelijk wel mee. Daarna naar een oude scheepslift, die buiten gebruik bleek te zijn. Wel interessant om te zien. Er naast lag een grote, nieuwe sluis met veel scheepsverkeer. Altijd leuk om te bekijken. Groot hoogte verschil. We hebben daar ook de tijd voor genomen. Er vlakbij was een brug waar het Elbe-Havel-kanaal over de Elbe ging.
’s Avonds in Brandenburg an der Havel zowaar in de zon met z’n allen een borreltje gedronken. Ook Ab en Riny kwamen aanrijden en vertelden over hun pech-avontuur.

• 28 Mei 2013 - 18:33

Hanneke En Nils:

Hoi reizigers,
    Leuk dat jullie weer op pad zijn met jullie gezellige campergroep. Mooie verhalen en foto's.
    Heel veel sterkte met de regen. Hopelijk gaat dat snel beter worden.

Liefs,
    Hanneke en Nils

• 28 Mei 2013 - 19:17

Yvonne:

Leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Ik ben jaren geleden een keer op een wandelvakantie geweest in de Mecklenburger Seenplatte. Volgens mij is dat daar niet zo ver vandaan.? Toen viel me ook dat krasse verschil tussen het Westen en het Oosten op. Goh, jullie zijn al "bijna" in Polen, zeg, als ik op de kaart kijk.

Jullie verjaardagswensen hebben mij prima bereikt en ik was er blij mee. Wat goed van jullie om zelfs op vakantie aan mij te denken!!

Meneer Wagner houdt me nogal op dreef ... A.s. do,vr,za en zo hele dagen achter elkaar, ma en di enkele uren.

Ik wens jullie vrolijke en mooie verdere reisdagen - zo droog mogelijke ...
    Liefs, Yvonne

• 31 Mei 2013 - 11:24

Joan:

Wat leuk dat jullie ook in Celle geweest zijn. Jammer van het weer. Hebben jullie dat slot gezien of zien liggen. Daar heeft een Engelse prinses, die getrouwd was met een gekke Deense koning en wegens overspel werd verbannen, haar verdere leven gewoond. Zij schijnt bij de stadsbewoners in hoog aanzien te hebben gestaan vanwege haar sociale gevoel en daden.
    Heb het goed met elkaar en je reisgenoten.