Langs de Poolse grens - Reisverslag uit Warnitz, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Langs de Poolse grens - Reisverslag uit Warnitz, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Langs de Poolse grens

Door: Teets

Blijf op de hoogte en volg TeLu

01 Juni 2013 | Duitsland, Warnitz

Foto's zijn te zien via www.lumspam.nl of specifiek via http://www.lumspam.nl/201305GGTGNODuitsland/ Dinsdag 28 mei
Brandenburg doorgefietst, niet de meest mooie stad die we gezien hebben. Moeilijk fietsen met allemaal kinderhoofdjes.
’s Middags naar een enorm industrie museum geweest, een vroegere staal-oven, die oud roest verwerkte, nu ingericht als museum. Indrukwekkend door zijn omvang.
Weer leuke weggetjes gereden richting Berlijn, wel weer druk bevolkte streek. Liepen vast tegen het nieuwe, gigantische, nog niet in gebruik genomen, volledig verlaten vliegveld, rare gewaarwording. Moesten een heel eind omrijden. Camping lag in een prachtig gebied in de bossen en aan een meertje.

Woensdag 29 mei
Getwijfeld tussen toch naar Berlijn, of eerst even wat rust nemen in het groen. Toch maar gewoon genoten van de rust, wat boodschappen en de was gedaan, een beetje gefietst. Heerlijk! Redelijk weer, konden tussen de buien zowaar wat in de zon zitten.

Donderdag 30 mei
Hele dag in Berlijn doorgebracht.
Interessante stad, met veel cultuur en doorspekt met veel recente geschiedenis.
Maar er is niet veel oude stad meer over, wel veel interessante nieuwbouw.
De grootste hoogtepunten van de stad natuurlijk bezocht. Bovenop de Dom geweest. Verder gewoon rondgelopen en stad ‘geproefd’. ’s Avonds heel leuk in het resterende oude gedeelte uit eten geweest.

Vrijdag 31 mei
Grote omweg gemaakt naar de volgende camping, o.a. over witte weggetjes, waarvan we van o.a. Frankrijk en Spanje weten dat die goed begaanbaar zijn. Zo niet in (oost-) Duitsland. Spannend zand/keien weggetje met véél kuilen, maar aan het eind een prachtige lunchplek, in de zon! Konden net op tijd de lunch-spullen binnenhalen voor de volgende plensbui.
Staan nu weer aan een meertje bij Frankfurt am Oder, tegen de Poolse grens, hebben buiten gezamenlijk gezellige borrel gedronken.

Zaterdag 1 juni
Vandaag onderweg weer een enorme scheepslift bekeken. Gigantisch! 2 Van onze groep zaten in een bootje dat speciaal voor toeristen naar boven en naar beneden ging, we hebben ze helemaal kunnen volgen. Leuk. Hoogteverschil was 36 meter, lengte van de bak 85 meter.
Daarna om tegenwicht te geven aan al dat aardse  een klooster bezocht, of tenminste wat ervan over was. Mooi bakstenen klooster, waar op dit moment een concert gegeven werd, waarvan we het koor uit de verte net nog konden horen. Klonk prachtig onder de gewelven.
De weg naar de camping was weer een avontuur met vele Umleitungen en weggetjes vol keien en kuilen. De wegen op de kaart zijn niet betrouwbaar: witte, gele en oranje wegen zijn soms goed, soms zeer slecht.

• 02 Juni 2013 - 16:49

Joan:

Heb gelezen dat jullie veel doen. Lekker, hoor.
    Wij zaten in een hotel bij dat nieuw aangelegde maar nog verlaten vliegveld. Als je het waarom en de gevolgen van dit niet-gebruiken hoort snap je er helemaal niets meer van. Sibylle vertelde het ons.
    Wij aten ook in dat kleine stukje oud-Berlijn. Ben benieuwd of jullie voor hetzelfde restaurantje hebben gekozen.
    Kortom, we hebben veel te bepraten met elkaar ............... als we elkaar weer zien.

Geniet verder van ALLES.
    Joan

• 03 Juni 2013 - 13:59

Joan:

Met dank aan het 'toesturen' van de foto's heb ik een hele tijd besteed aan het kijken naar al die mooie foto's. Jullie hebben dus al heel veel gezien en dan nog wel met een oog van al het moois dat je tegenkwam. Ik denk dat jullie alleen wat hebben zitten opscheppen over de regen want ik zie niet zo veel daarvan (:-)

• 04 Juni 2013 - 17:48

Marianne:

Wat een gezellige foto's.veel typisch Duitse huizen en ik zie dat jullie je best vermaken.

Nog veel plezier...
    Liefs,