Rugen en Hiddensee - Reisverslag uit Hiddensee, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Rugen en Hiddensee - Reisverslag uit Hiddensee, Duitsland van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Rugen en Hiddensee

Door: Teets

Blijf op de hoogte en volg TeLu

09 Juni 2013 | Duitsland, Hiddensee

Zaterdag 8 juni
Naar de Köningsstuhl in het noord oosten van Rügen gereden. Vanaf parkeerplaats 2,5 km gewandeld, daar mochten we voor €7,50 p.p. naar een film kijken en zien wat we zo ook al konden zien. We hebben ervoor gekozen om dat niet te doen, maar om naar beneden te lopen (110 meter), daar de krijtrotsen van onderen te bewonderen en een stukje heen en weer te lopen, toen weer naar boven en vanaf het Victoria uitzichtpunt nogmaals de Köningstuhl te bewonderen. Prachtige uitzichten. We weten alleen dat we over 2 weken de uitgebreide krijtrotsen van Dover van dichtbij kunnen bewonderen… Ik weet nu ook dat ik nooit meer mag klagen over mijn conditie. 
Daarna over prachtig gebied naar het noord-westen van Rügen gereden, over een smalle strook land, waarbij we helaas aan beide zijden geen zee konden zien. Wel mooi glooiend afwisselend boerenland en bossen. Grappig om te zien hoe hier de bossen en velden plotseling overgaan in zee.
Via een pontje naar Schaprode doorgereden, waar we ’s avonds een hele gezellige BBQ van gezamenlijk ingebracht spullen hebben gegeten en daarna naar de mooi in de zee zakkende zon hebben gekeken.

Zondag 9 juni
Gezamenlijk met de veerpont naar het eiland Hiddensee, een leuk, autoloos kunstenaars-eiland, met heel veel leuke restaurantjes en mooie natuur. Toch weer heel anders dan onze Waddeneilanden, maar er was ook gelijkenis. Een wandeling van 2,5 km van de haven naar een volgend dorp. Daar een museumpje met de geschiedenis van het al heel lang toeristisch eiland bezocht. Een gezamenlijke maaltijd in een restaurant verorberd. Vandaar met een huifkar naar een dorp in het zuiden, een tocht van 1 uur, en de pont naar huis genomen. Weer een dag vol indrukken!