Tot en met Salamanca. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Tot en met Salamanca. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Tot en met Salamanca.

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

27 Maart 2012 | Spanje, Salamanca

23 maart.
Precies op tijd vertrokken, een unicum. Na wat Hodiwerk en de laatste voorbereidingen om 11:45 vertrokken van de Jumbo.
De eerste avond is altijd magisch: je zet je ‘huisje’ neer op een mooi plaatsje, verkent de omgeving met een glaasje wijn in de hand.
Helemaal op dit plaatsje: we kenden dit plaatsje van vorige keren, een prachtig parkeerplaatje naast een oud kerkje bij een kasteeltje, ten zuiden van Rouen.
Absolute rust, geweldig! En zoooo mooi!

24 maart
Voor ons doen vroeg vertrokken, meteen door gereden naar Yves en Lucy in Royan. Veel bijgepraat over hun wederwaardigheden, goed om dat zo nu en dan te doen, vooral omdat ze zo ver weg wonen en een vriendschap dan toch moeilijker is te onderhouden. Heel gezellig samen uit eten geweest aan de leuke boulevard langs de zee in Royan.

25 maart
Na gezellig gezamenlijk ontbijt meteen weer vertrokken en doorgereden tot halverwege San Sebastian, en Burgos.
Kijk nu al typend uit op een prachtig berglandschap, verre sneeuw en een weiland met koeien. De zon schijnt de hele dag. Echt vakantie..!
Een prachtig plekje gevonden om te slapen. Uitzicht op de uitlopers van de Pyreneeën met wat sneeuw aan dehoge einder.
In het zonnetje wezen borrelen en erg rustig geslapen.

26 maart
Vroeg (08:30 zomertijd) opgestaan en uitgebreid ontbeten.
Vannacht was het erg koud buiten, maar onze verwarming hield het binnen keurig op 16 graden.
We hebben besloten om toch redelijk snel naar Salamanca te rijden.
Een stukje via de tol snelweg, en een heel stuk over de nationale weg.
Dwars door Burgos en om 17:00 waren we in Salamanca, waar we de camper op een parkeerplek op loopafstand van het centrum kunnen zetten
Direct de wagen afgesloten en naar het centrum gelopen voor de eerste verkenning.
Bij de VVV een kaart gehaald en een stadswandeling voor morgen.
Heerlijk zomerprut (soepgroente, ei en kruiden) gegeten.

27 maart
Na een uitgebreid ontbijt op naar Salamanca Centrum.
De oude en de nieuwe cathedraal bekeken. Leuk was het om over de daken te kunnen lopen.
Vandaag was het gratis om de toren en de balcons te beklimmen en de kerk van binnen van boven te bekijken.
Verder de stad in op het Plaza Mayor koffie gedronken.
Bij Vodofoon geprobeerd onze internetdongle te activeren.
We moesten wat later terug komen, maar toen was de siesta aangebroken.
Dus nu in internet café.

• 27 Maart 2012 - 15:24

Joan-je-weet-wel:

O, o, wat vind ik dit leuk. Ik heb zelf namelijk ook zo veel leuke herinneringen aan juist dit traject (tot Salamanca dus) en wij vonden dat in 1987 al een heeeeeeeeeeeeeeel eind. En toen waren we heeeeeeeeeeeel wat jonger dan nu.
    Veel plezier!

• 28 Maart 2012 - 17:43

Marianne:

het ziet er geweldig uit.....reis in gedachten mee...nog geen bijzonderheden tav mijn huiswormen.je hoort... een heerlijke tijd...
    liefs
    Marianne