Sevilla, Verdere verkenning helemaal waard - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Sevilla, Verdere verkenning helemaal waard - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Sevilla, Verdere verkenning helemaal waard

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

31 Maart 2012 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 31 maart
Eerst even boodschappen gedaan op de fiets: altijd een avontuur in Spaanse steden.
Daarna gelopen door de regen naar Casa Pilatus, een huis uit de 16de eeuw van een markies die de Italiaanse renaissance in Sevilla heeft geïntroduceerd. Het resultaat is een fantastisch huis in een combinatie van Romeinse en Moorse stijl.
Doorgelopen naar de kathedraal, dat voornamelijk imponeerde door zijn grootte en de hoeveelheid kunst. Het is de grootste kathedraal van Europa en dat is te zien: gigantisch! De enorme binnenruimte is omringd door kleinere kapellen. En overal dure schatten.
Hierna waren we toe aan een drankje en een tapas.
Naar de camper gelopen via een stuk oude stadsmuur. Kwamen toevallig bij een kerkje (er staat op iedere hoek een kerk) waar de grote draagbaren voor de Paasprocessie al waren uitgestald en waar heel veel plaatselijke, devote belangstelling voor was.

• 03 April 2012 - 19:21

Wim Derksen:

Fijn dat jullie een en ander mee laten beleven. Wij vonden de grote kathedraal lelijk van mooiigheid. Liefs, Wim