1ste Kennismaking met Moorse Kunst - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu 1ste Kennismaking met Moorse Kunst - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

1ste Kennismaking met Moorse Kunst

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

30 Maart 2012 | Spanje, Sevilla

Donderdag 29 maart
Rustige reisdag. Eindeloos door glooiend dor land gereden, verderop eindeloos wijn en olijven op nog steeds dor land.
Hebben vroeg een plekje gezocht, niet veel zon en wel wind, was net mogelijk om met dikke trui buiten te zitten lezen. Even uitrusten van vakantie vieren…

Vrijdag 30 maart
Halve rustige reisdag, halve dag Servilla verkend.
Besloten om vandaag het Real Alcézar te bezoeken. Een goede beslissing!
Als dit een opmars is naar het Alhambra, dan verheug ik me daar nu al op.
Zoooo mooi, foto’s geven het niet goed weer. Een combinatie van vooral Moorse mudéjar stijl en latere bouwstijlen, waarbij de mudéjar bouwstijl en tuinen verbluffend mooi waren en een prachtige harmonie uitstraalden.
De stad is mooi en gezellig, heel veel mensen op straat en staand op de terrasjes met een biertje in de hand.
Morgen nog heel veel te ontdekken en overmorgen hopen we de paasprocessie te kunnen zien.

• 30 Maart 2012 - 21:01

Mieke:

HA Teets en Lum, ja Spanje is mooi he? Wat een mooie foto's weer, Teets, en leuk de verhalen te lezen. Geniet nog maar lekker van alles daar.
    Even wat anders: ik heb op teets@honhoff en lumspam een datumprikker gezet. Kunnen jullie daar op reageren? We hopen dat jullie dan kunnen komen.
    Hartelijke groet, ook van Giel, Mieke

• 31 Maart 2012 - 14:19

Marjan:

Wat een prachtige foto's en leuke verhalen. Ik krijg ook al weer zin om te vertrekken.
    Heerlijk hoor! Veel plezier! Liefs, Marjan