Zon ontbreekt.Mooie natuur - Reisverslag uit Fuente de Piedra, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu Zon ontbreekt.Mooie natuur - Reisverslag uit Fuente de Piedra, Spanje van TeLu Honhoff - WaarBenJij.nu

Zon ontbreekt.Mooie natuur

Door: telu

Blijf op de hoogte en volg TeLu

04 April 2012 | Spanje, Fuente de Piedra

Maandag 2 april
Rustige dag, na de overvolle dag van gisteren erg welkom.
Eindelijk een wandeling, van 2 uur langs een riviertje, goed onderhouden maar niet makkelijk pad, naar volgende dorp. Afwisselend zon en vooral regen. Bus bleek niet meer te rijden, dus dan maar de taxi terug.
Daarna gedeeltelijk over zelfde prachtige route terug, richting Ronda. Staan nu vlak bij Zahara de la Sierra, op een uitzichtpunt, met naar beide zijden mooi maar zeer bewolkt uitzicht, met overvliegende vage gieren.

Dinsdag 3 april
April doet wat hij wil. En hier in Z-Spanje wil hij regen!!
Het hele jaar droog, behalve als wij er zijn.
Prachtige tocht vanuit onze staplaats bij een pas naar beneden, naar Zahara de la Sierra. Tussen de wolken zo nu en dan uitzicht…
We hebben wel eens rechtere wegen gereden!
Ronda bleek wat ons beloofd was: leuk druk plaatje aan 2 kanten van een enorme kloof. Wel èèèrruuug toeristisch!
Vroeger een Moorse vesting, nu een vesting van Chinese-, Amerikaanse- en Spaanse toeristen. Het plaatsje heeft zich onder de moren het langst tegen de christenen kunnen stand houden, nu zijn er christelijke processies.
Staan nu weer aan een meer, bij een vogelreservaat, maar nu zit er wat meer water in het meer…

Woensdag 4 april
We zijn een paar dagen voor op ons schema, voornamelijk omdat we het niet zo zaten zitten om met dit weer uitgebreid in steden te slenteren (met paraplu) en op terrasjes te zitten. We hebben daarom wat meer gereden (daarvoor was het wel goed weer) en mooie natuur gezien.
Vanmorgen een wandeling (met winterjassen) gemaakt door enorme rotsformaties van zandsteen en geërodeerde kalk. Imposant.
Nu staan we bij een camping waar we de broodnodige was kunnen doen. Vanaf hier kan je op een grote afstand op het meer een enorme hoeveelheid flamingo’s zien.

• 04 April 2012 - 18:24

Yvonne:

Wat reuze leuk om op deze manier mee te genieten van jullie mooie reis, ook al valt het weer nu even niet mee. Dat keert zeker wel weer. Veel plezier verder. Groetjes Yvonne

• 04 April 2012 - 20:25

Hanneke:

Heerlijk dat jullie Spanje ook zo prachtig vinden. Sterkte met het weer, komt vast weer goed.
    Goede reis!

• 05 April 2012 - 12:56

Joan:

was dit kadertje kwijt maar las jullie verslagen natuurlijk wel met belangstelling en tikkeltje jaloezie.
    wat fijn dat je een winterjas en paraplu bij je hebt. Vast morgen niet meer nodig!
    FIJNE PAASDAGEN !!! (zonder gekleurde eitjes, want die hebben wij!!!)